måndag, november 28, 2005

Vattenbyte

Jaha, tillbaka igen med en veckouppdatering.
Vattenbytet idag drog ut på tiden då jag ville byta plats på ett par växter och det är trångt och svårt att få dom att sitta kvar.
Annars har veckan mest handlat om varför jag har så dåligt bubbel samt ganska dålig tillväxt.
Har from. detta vattenbyte krämat på mera CO2 för att se vad som händer.

Karet efter vattenbyte:


Har ju inte skrivit så mycket om mina andra kar förrut men tänkte dra lite nu.
Karet i vardagsrummet är ett lowtech med 0,36W/l ingen gödning men rikligt med fisk.
Senaste veckan har det faktiskt växt bättre i detta karet än i min dedikerade växtburk...
Tyvärr så hittade jag en av mina L-177:or död imorse i detta karet :(

Sen har jag en burk i sovrummet också, den har alltid funnits där så den står väl kvar av gammal vana typ.
Den har bl.a. denna innevånaren: